Kampanie zakupowe to często najefektywniejsza forma promocji w Google Ads.
Dzięki nim można zarządzać reklamami dla dziesiątek tysięcy produktów.
Niestety dużym wyzwaniem może okazać się monitorowanie, czy nowe produkty dodano do asortymentu naszego sklepu (i tym samym pojawiły się w pliku produktów).
Jeśli tak się stanie, to automatycznie każde ID produktu zostaje dodane do sekcji „Pozostałe w grupie”. To z kolei powoduje ustawienie domyślnej stawki CPC oraz utrudnia zarządzanie kontem.
Poniższy skrypt Google Ads sprawdza, czy mamy kampanie, w których sekcja „Pozostałe w grupie” rejestruje wyświetlenia.
Jeśli tak, to dostaniemy e-mail z nazwą tej kampanii i grupy reklam.
Oczywiście po otrzymaniu takiej wiadomości dobrą praktyką będzie ręczne wydzielenie nowych produktów i ustawienie stawki za kliknięcie.
Harmonogram: raz dziennie
Konfiguracja: wstaw swój email do zmiennej EMAIL.
Po więcej na temat Skryptów zapraszam na grupę FB o automatyzacji:
https://www.facebook.com/groups/skrypty.google.ads
/* Copyright 2019 Krzysztof Bycina www.LiveAds.pl Licensed under the Apache License, Version 2.0 (the "License"); you may not use this file except in compliance with the License. You may obtain a copy of the License at http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0 Unless required by applicable law or agreed to in writing, software distributed under the License is distributed on an "AS IS" BASIS, WITHOUT WARRANTIES OR CONDITIONS OF ANY KIND, either express or implied. See the License for the specific language governing permissions and limitations under the License. */ //Configuration var ACCEPTABLE_NUMBER_OF_IMPRESSIONS = 0; // The script looks for "Everything else" product group that receives more impressions than this number var EMAIL = 'ENTER YOUR EMAIL HERE'; //End of the configuration var badProductGroups = []; function main() { validateEmail(EMAIL); findBadProductGroups(); sendEmails(); } function findBadProductGroups() { var productGroups = AdWordsApp.productGroups() .withCondition("Impressions > 0") .forDateRange("LAST_7_DAYS") .get(); while (productGroups.hasNext()) { var oneGroup = productGroups.next(); //Check if it is the everything else section? if (oneGroup.isOtherCase()) { var stats = oneGroup.getStatsFor("LAST_7_DAYS") var impressions = stats.getImpressions(); //Did it get enough impressions to trigger the alert? if (impressions > ACCEPTABLE_NUMBER_OF_IMPRESSIONS) { var campaign = oneGroup.getCampaign(); var adGroup = oneGroup.getAdGroup(); //Log the info about the everything else section that requires attention Logger.log("Campaign: " + campaign.getName() + " ---> " + "Ad group: " + adGroup.getName() + " received: " + impressions + " impressions in the Everything Else section."); //Add the info about the everything else section that requires attention to the arrey badProductGroups.push("Campaign: " + campaign.getName() + " ---> " + "Ad group: " + adGroup.getName() + " received: " + impressions + " impressions in the Everything Else section."); } } } } function validateEmail(email) { var key = /^(([^<>()[\]\\.,;:\s@\"]+(\.[^<>()[\]\\.,;:\s@\"]+)*)|(\".+\"))@((\[[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\])|(([a-zA-Z\-0-9]+\.)+[a-zA-Z]{2,}))$/; if (key.test(email) === false) { throw new Error('You must eneter a valid email address to run the script!') } } function sendEmails() { if (badProductGroups[0]) { MailApp.sendEmail(EMAIL, AdWordsApp.currentAccount().getName() + ': you can split out your Everything Else product groups.', 'Hi, \n\nPlease, see the list of Ad Groups that require your attention: \n\n' + badProductGroups.join("\n")); } }