Błąd 404 z reklam Google Ads – diagnostyka w GA4

W ostatnim czasie wielokrotnie zaglądałem do sekcji: „przegląd w czasie rzeczywistym” w Google Analytics 4. Zastanawiałem się, czy raport ten sprawdzi się w praktyce dla e-commerce.

Przegląd w czasie rzeczywistym GA4

Bez wątpienia można tam znaleźć kilka ciekawych informacji np. o kluczowych zdarzeniach w ostatnich minutach. Dzięki temu możemy zweryfikować, czy w sklepie dokonują się zakupy.

Niestety wszystkie dane w raporcie są ograniczone do ostatnich 30 minut.
Szkoda, bo wgląd w dane z całego dnia mógłby być przydatny.

Przy okazji tych przeglądów zauważyłem, że na dwóch różnych kontach pojawiają się strony z błędem 404 (sekcja: Tytuł strony i nazwa ekranu).

Częste występowanie tych błędów może obniżyć liczbę zamówień w sklepie.
Dodatkowo prowadzi to do marnowania budżetu reklamowego (niższy ROAS i wyższe CPA).


Czy kliknięcia z Google Ads prowadzą do stron z błędem 404?

Google Ads zwykle wykrywa nieaktywne strony docelowe.
W takich przypadkach reklamy są automatycznie wstrzymywane.

Problem zaczyna się, gdy pierwsza strona działa poprawnie, a dopiero kolejna generuje błąd 404.

W praktyce może to wyglądać tak:

  • Użytkownik klika reklamę produktową Google Ads
  • Czyta opis produktu
  • Przechodzi do konfigurowania zakupu np. wybiera inny rozmiar produktu
  • Strona z nowym rozmiarem otwiera się z błędem 404

System nie wykryje problemu, bo strona docelowa działała poprawnie.
Niestety prowadzi to do marnowania budżetu.

Diagnostyka błędu 404 w Google Analytics 4

Otwórz Google Analytics 4.
Przejdź do sekcji Raporty.
Wybierz zakładkę Zaangażowanie i potem Strony i ekrany
Dodaj wymiar Sesja źródło / medium
Wyszukaj 404

Ten widok pozwoli Ci sprawdzić, który kanał generuje najwięcej odsłon stron z błędem 404.

Jak odszukać podstrony prowadzące do błędu 404?

Gdy już zidentyfikujesz kanał, pora odnaleźć dokładne miejsce błędu.
W tym celu warto skorzystać z eksploracji w GA4.

Otwórz sekcję Eksplorowanie.
Przejdź do opcji Eksploracja sekwencji ścieżki.

Eksploracje w GA4

Kliknij „Zacznij od początku” w prawym górnym rogu.

Wybierz „Punkt końcowy” a potem „Tytuł strony i nazwa ekranu

Wyszukaj „404”

To pozwoli zidentyfikować strony najczęściej prowadzące do błędu 404.
Następnie możesz samodzielnie odtworzyć ścieżkę użytkownika i zobaczyć, co wywołuje problem.

Technikę tę warto stosować, gdy zauważysz spadek sprzedaży po wprowadzeniu zmian w kodzie sklepu lub innych modyfikacjach na stronie.

Nieoczekiwane obniżenie skuteczności może wynikać z tego typu błędów, które zwykle są trudne do wykrycia na pierwszy rzut oka.

Wyeliminowanie usterki powinno również przełożyć się na poprawę efektywności reklam w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *