Od zawsze miałem dużą ciekawość, by weryfikować, jak działają reklamy od strony technicznej. Stąd też moje zainteresowanie skryptami Google Ads oraz całą programistyczną otoczką ekosystemu reklamowego Google.
Myślę, że są pewne aspekty, które powinien znać każdy.
Jednym z nich jest zrozumienie, w jaki sposób platformy reklamowe zliczają wyświetlenia reklam.
W tym obszarze występuje pewna istotna różnica między dwoma największymi platformami Google Ads i Facebook Ads:
- Google zalicza konwersję po wyświetleniu (view-through), gdy co najmniej 50% reklamy displayowej było widoczne na ekranie zgodnie ze standardem Media Rating Council
- Meta (czyli Facebook) uznaje wyświetlenie nawet wtedy, gdy widoczny był tylko 1 piksel reklamy co wykracza poza te standardy
Przygotowałem grafikę, która obrazuje ten proces.
W obu przypadkach reklama spełnia warunek do przypisania konwersji.


Wnioski pozostawiam do indywidualnej interpretacji.
Warto jednak pamiętać, jak duże znaczenie mogą mieć detale w analizie danych i w razie potrzeby sprawdzać, czy metody zliczania nie uległy aktualizacji.
Poniżej znajdują się zrzuty z dokumentacji obu platform.
Facebook Ads:


Google Ads:

Nie jesteś pewny, czy Twoje reklamy działają tak, jak powinny?