DOŁĄCZ DO GRUPY
BEZPŁATNY AUDYT
SKRYPT PMAX
NEWSLETTER

Zaawansowane Google Ads

5,001 członków

Dołącz do naszej społeczności ekspertów Google Ads i zyskaj dostęp do zaawansowanych strategii, wsparcia specjalistów i inspirujących case studies.

Prywatna grupa - Tylko zatwierdzeni członkowie

Nie jesteś pewny, czy Twoje reklamy działają tak, jak powinny?

Umów się na bezpłatny audyt konta Google Ads

Profesjonalna analiza

Szybki kontakt i konkretne informacje zwrotne.

Analiza efektywności
Weryfikacja Strategii
Praktyczne rekomendacje
Propozycja współpracy

Chcesz lepiej zrozumieć działanie kampanii Performance Max?

PMax Channels Analyzer

Darmowy skrypt dla Google Ads

Analizuj wydatki i konwersje z poszczególnych kanałów w kampaniach Performance Max.

Podział na kanały
Szczegółowe statystyki
Łatwa instalacja
Automatyczne raporty

Zapisz się na newsletter i otrzymuj praktyczne porady oraz narzędzia, które usprawnią twoje konto reklamowe.

Jak Google Ads i Meta Ads zliczają wyświetlenia reklam graficznych

Od zawsze miałem dużą ciekawość, by weryfikować, jak działają reklamy od strony technicznej. Stąd też moje zainteresowanie skryptami Google Ads oraz całą programistyczną otoczką ekosystemu reklamowego Google.

Myślę, że są pewne aspekty, które powinien znać każdy.
Jednym z nich jest zrozumienie, w jaki sposób platformy reklamowe zliczają wyświetlenia reklam.

W tym obszarze występuje pewna istotna różnica między dwoma największymi platformami Google Ads i Facebook Ads:

  • Google zalicza konwersję po wyświetleniu (view-through), gdy co najmniej 50% reklamy displayowej było widoczne na ekranie zgodnie ze standardem Media Rating Council

  • Meta (czyli Facebook) uznaje wyświetlenie nawet wtedy, gdy widoczny był tylko 1 piksel reklamy co wykracza poza te standardy

Przygotowałem grafikę, która obrazuje ten proces.
W obu przypadkach reklama spełnia warunek do przypisania konwersji.

wnioski

Wnioski pozostawiam do indywidualnej interpretacji.
Warto jednak pamiętać, jak duże znaczenie mogą mieć detale w analizie danych i w razie potrzeby sprawdzać, czy metody zliczania nie uległy aktualizacji.

Poniżej znajdują się zrzuty z dokumentacji obu platform.

Facebook Ads:

Dokumentacja Facebook1

Google Ads:

Google Ads dokumentacja

Nie jesteś pewny, czy Twoje reklamy działają tak, jak powinny?

    Umów się na bezpłatny audyt konta Google Ads

    Szybki kontakt i konkretne informacje zwrotne

    📞 Telefon: 600 631 101 lub e-mail:


    Imię

    Adres e-mail

    Wiadomość

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *