DOŁĄCZ DO GRUPY
BEZPŁATNY AUDYT
SKRYPT PMAX
NEWSLETTER

Zaawansowane Google Ads

5,001 członków

Dołącz do naszej społeczności ekspertów Google Ads i zyskaj dostęp do zaawansowanych strategii, wsparcia specjalistów i inspirujących case studies.

Prywatna grupa - Tylko zatwierdzeni członkowie

Nie jesteś pewny, czy Twoje reklamy działają tak, jak powinny?

Umów się na bezpłatny audyt konta Google Ads

Profesjonalna analiza

Szybki kontakt i konkretne informacje zwrotne.

Analiza efektywności
Weryfikacja Strategii
Praktyczne rekomendacje
Propozycja współpracy

Chcesz lepiej zrozumieć działanie kampanii Performance Max?

PMax Channels Analyzer

Darmowy skrypt dla Google Ads

Analizuj wydatki i konwersje z poszczególnych kanałów w kampaniach Performance Max.

Podział na kanały
Szczegółowe statystyki
Łatwa instalacja
Automatyczne raporty

Zapisz się na newsletter i otrzymuj praktyczne porady oraz narzędzia, które usprawnią twoje konto reklamowe.

Performance Max to mistrz emocji i zasięgów

Chcę dzisiaj spojrzeć na Performance Max z trochę innej strony.
Nie jako typ kampanii w Google Ads.

Tylko jako instrument marketingu, który wyniósł zasięgi Google w mediach społecznościowych do poziomów, które wcześniej nie były dostępne.

Wykluczenia na poziomie kampanii w Pmax

W minioną środę (18.09.2024) Google opublikowało najnowszy plan dotyczący aktualizacji ustawień PMax: wkrótce będzie można dodawać wykluczenia na poziomie kampanii.
Zebrałem kilka komentarzy od osób, które generują bardzo duże globalne zasięgi w branży marketingu online:

„Super important PMAX updates!”
„I’m so in love with these updates!”
„Love these updates! Thank you”
„Thanks!”
„Oh my goodness, I cannot tell you how happy I am with these updates!”
„From all of us PMax users, THANK YOU!”


Każda z tych osób utworzyła treści na ten temat dla swoich odbiorców.

Ich odbiorcy również bardzo chętnie przekazują dalej dobrą nowinę. Tutaj już z nieco mniejszymi zasięgami, ale mimo wszystko skutecznie podając informację o „nowej funkcjonalności” dalej.
I tak powstała kula śnieżna, która będzie się kręcić przez wiele tygodni.

Emocje, które dają zasięgi

Można powiedzieć, że przed wprowadzeniem PMax niewiele się działo w branży.

Przykład:
Rozszerzone reklamy tekstowe w 2016, potem elastyczne reklamy w 2018.

Mniej więcej co dwa lata była zmiana, która generowała pewne poruszenie w branży.
Rzadko jednak była to ekscytacja, radość, satysfakcja czy wdzięczność.

Teraz paleta emocji jest wypełniona po brzegi.

Performance Max i wpływ dynamikę w branży reklamy

Do tego dochodzą jeszcze teorie, opinie i przewidywania ekspertów, które często są sprzeczne ze sobą, powodując gorące dyskusje i podziały w branży.

Ograniczenia jako sposób rozwoju

Poziom naelektryzowania jest tak duży, że każda kolejna zmiana w systemie reklamowym generuje potężne wyładowania w mediach społecznościowych. Prawdopodobnie byłoby to niemożliwe do osiągnięcia bez wcześniejszych ograniczeń, jakie nałożyło Google.

Myślę, że jest dużo więcej tego typu kontrowersyjnych przykładów wśród dużych korporacji, które były stosowane na długo przed PMax.

Max = long term marketing strategy?

Z punktu widzenia marketingu, sytuacja ta jest dla mnie fascynująca.

Wiele zmian, które wprowadza obecnie Google w kampaniach Performance Max, nie jest nowością. Wygląda to raczej na zmianę opakowanie produktu, który był już dostępny od lat. Mimo to całość generuje ekscytację zbliżoną do prezentacji, jakie dawał Steve Jobs w czasach rozkwitu Apple.

Dział marketingu zasługuje na sowite premie.

Kwestia, czy wygenerowany efekt marketingowy był przypadkiem, czy skrupulatnie zaplanowanym działaniem, być może zawsze pozostanie nierozwiązana…


Nie jesteś pewny, czy Twoje reklamy działają tak, jak powinny?

    Umów się na bezpłatny audyt konta Google Ads

    Szybki kontakt i konkretne informacje zwrotne

    📞 Telefon: 600 631 101 lub e-mail:


    Imię

    Adres e-mail

    Wiadomość

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *