Według mnie wybór specjalisty Google Ads to nie tylko kwestia kompetencji technicznych, ale też dopasowania. Jeśli prowadzisz e-biznes, powierzasz tej osobie jeden z kluczowych obszarów swojego marketingu. To ona będzie mieć wpływ, jak Twoją markę postrzegają potencjalni i obecni klienci.
Właśnie dlatego pierwsze wrażenie przy poszukiwaniu specjalisty Google Ads ma tak duże znaczenie.
Zaufanie buduje się szybciej, gdy obie strony rozumieją swoje podejście do komunikacji i prowadzenia biznesu. Dlatego poświęcić chwilę i zobaczyć, jak wygląda marketing danego specjalisty.
Czy nadajecie na tych samych falach?
Na początek proponuję przeanalizować, jak wygląda komunikacja danego specjalisty

Nie chodzi tylko o to, jak odpowiada na Twoje maile – choć to oczywiście też jest ważne – ale o szerszy kontekst.
Styl, ton i wybór kanałów komunikacji, który specjalista używa w swojej działalności, mówią wiele o jego podejściu do pracy oraz wiedzy. Nazywam to takim reverse engineering w marketingu.
Zwróć uwagę na to, jakimi kanałami się komunikuje:
– czy jego własny marketing jest spójny, przejrzysty, czy może krzykliwy i chaotyczny?
– jak wygląda jego strona internetowa?
– czy prowadzi profil w mediach społecznościowych?
– dzieli się wiedzą w newsletterze?
– pisze artykuły w magazynach branżowych albo publikuje własne materiały edukacyjne?
Warto obserwować nie tylko treść, ale też sposób, w jaki się nią dzieli, to często odzwierciedlenie podejścia do pracy z klientami.
Wiedza, która inspiruje
Dobrzy specjaliści Google Ads nie tylko realizują kampanie – dzielą się wiedzą.
Sprawdź, czy to, co publikuje, jest dla Ciebie przydatne i inspirujące.
Czy z jego treści uczysz się czegoś nowego?
Czy czuć w nich praktykę i doświadczenie, czy raczej powielanie ogólników?
Wiedza, która budzi ciekawość i zachęca do działania, to znak, że masz do czynienia z kimś, kto rozwija się razem z rynkiem.
Marketing specjalisty = Twój marketing
Pamiętaj, że specjalista Google Ads będzie używał podobnych metod promocji u Ciebie, jakie stosuje u siebie i swoich klientów. Jeśli widzisz u niego podejście, które Ci odpowiada np:
– wyważone komunikaty
– rozsądne zarządzanie budżetem
– nacisk na długofalowe wyniki
To, jak działa u siebie, wiele mówi o tym, co możesz otrzymać w ramach współpracy.
Dopasowanie wartości to klucz
Warto zadać sobie pytania:
– czy rozwiązania, które stosuje dany specjalista, są spójne z moimi wartościami?
– czy sposób prowadzenia komunikacji pasuje do mojej marki?
Jeśli Twój e-biznes opiera się na jakości i relacjach, a specjalista stawia wyłącznie na agresywną sprzedaż, może to być sygnał, że nie do końca się rozumiecie.
Z drugiej strony, jeśli cenisz sobie prostotę, transparentność i uczciwość, być może znajdziesz to również w stylu jego pracy i rekomendacjach.
Zanim podejmiesz decyzję, spójrz szerzej niż tylko na same wyniki i spróbuj zrobić mały reverse engineering. Zastanów się, czy sposób działania specjalisty to coś, co chciałbyś przenieść do swojej marki i codziennego marketingu.