W 2024 roku Google udostępniło podgląd skuteczności kampanii Performance Max według urządzeń:
- Telefony
- Komputery
- Tablety
- Telewizory
Od tego momentu możemy sprawdzić, ile wydajemy na każdy typ urządzenia oraz jaki osiągamy zwrot z inwestycji.
Dane te znajdziesz w sekcji:
Kampanie → Statystyki i raporty → Kiedy i gdzie wyświetlały się reklamy.
Teraz (czerwiec 2025), Google udostępnia możliwość wyboru urządzeń, na które chcemy kierować nasze kampanie Performance Max. Czyli w tej fazie otrzymaliśmy możliwość kontroli:


Myślę, że to ciekawa opcja, która pozwoli lepiej podzielić kampanie. Szczególnie jeśli różnice w skuteczności między urządzeniami są znaczące.
W takiej sytuacji warto rozważyć tworzenie dedykowanych kampanii np. osobno dla telefonów i komputerów, oraz przypisać im odpowiednie cele w strategii ustalania stawek.
Aby ułatwić podjęcie tych decyzji, przygotowałem dwa rozwiązania.
1. Raport Looker Studio

W prawym górnym rogu wybieramy konto, które chcemy zweryfikować.
Poniżej możemy zaznaczyć wszystkie lub tylko wybrane kampanie.
Raport prezentuje wyniki za 30 60 i 90 dni, aby dać pełny obraz skuteczności na poszczególnych urządzeniach.
Link: kliknij tutaj
2. Niestandardowe kolumny Google Ads
Drugim rozwiązaniem, które przygotowałem, są kolumny niestandardowe.
Ich celem jest porównanie kluczowych metryk: CPA oraz ROAS – według urządzeń

M oznacza mobile (komórki)
D oznacza desktop (komputery)
Dzięki nim zobaczymy wyniki ROAS oraz CPA w jednej kolumnie dla obu typów urządzeń.
Kolumny można dodać zarówno na poziomie MCK, jak i na niższych poziomach np. kampanii lub grup reklam.
Formuła kolumny CPA M | D:
concat(to_text_with_precision(Cost.device(mobile) / Conversions_by_conv_time.device(mobile), 1), " | ", to_text_with_precision(Cost.device(desktop) / Conversions_by_conv_time.device(desktop), 1))
Formuła kolumny ROAS M | D:
concat(to_text_with_precision((Conversion_value_by_conv_time.device(mobile) / Cost.device(mobile)) * 100, 1), " | ", to_text_with_precision((Conversion_value_by_conv_time.device(desktop) / Cost.device(desktop)) * 100, 1))
Nie jesteś pewny, czy reklamy działają tak, jak powinny?