DOŁĄCZ DO GRUPY
BEZPŁATNY AUDYT
SKRYPT PMAX
NEWSLETTER

Zaawansowane Google Ads

5,001 członków

Dołącz do naszej społeczności ekspertów Google Ads i zyskaj dostęp do zaawansowanych strategii, wsparcia specjalistów i inspirujących case studies.

Prywatna grupa - Tylko zatwierdzeni członkowie

Nie jesteś pewny, czy Twoje reklamy działają tak, jak powinny?

Umów się na bezpłatny audyt konta Google Ads

Profesjonalna analiza

Szybki kontakt i konkretne informacje zwrotne.

Analiza efektywności
Weryfikacja Strategii
Praktyczne rekomendacje
Propozycja współpracy

Chcesz lepiej zrozumieć działanie kampanii Performance Max?

PMax Channels Analyzer

Darmowy skrypt dla Google Ads

Analizuj wydatki i konwersje z poszczególnych kanałów w kampaniach Performance Max.

Podział na kanały
Szczegółowe statystyki
Łatwa instalacja
Automatyczne raporty

Zapisz się na newsletter i otrzymuj praktyczne porady oraz narzędzia, które usprawnią twoje konto reklamowe.

Narzędzia do analizy skuteczności PMax na urządzeniach mobilnych

W 2024 roku Google udostępniło podgląd skuteczności kampanii Performance Max według urządzeń:

  • Telefony
  • Komputery
  • Tablety
  • Telewizory

Od tego momentu możemy sprawdzić, ile wydajemy na każdy typ urządzenia oraz jaki osiągamy zwrot z inwestycji.

Dane te znajdziesz w sekcji:
Kampanie → Statystyki i raporty → Kiedy i gdzie wyświetlały się reklamy.

Teraz (czerwiec 2025), Google udostępnia możliwość wyboru urządzeń, na które chcemy kierować nasze kampanie Performance Max. Czyli w tej fazie otrzymaliśmy możliwość kontroli:

Wybór urządzenia dla kampanii PMAx.
podział kampanii PMax jako strategia

Myślę, że to ciekawa opcja, która pozwoli lepiej podzielić kampanie. Szczególnie jeśli różnice w skuteczności między urządzeniami są znaczące.

W takiej sytuacji warto rozważyć tworzenie dedykowanych kampanii np. osobno dla telefonów i komputerów, oraz przypisać im odpowiednie cele w strategii ustalania stawek.

Aby ułatwić podjęcie tych decyzji, przygotowałem dwa rozwiązania.

1. Raport Looker Studio

raport looker studio

W prawym górnym rogu wybieramy konto, które chcemy zweryfikować.
Poniżej możemy zaznaczyć wszystkie lub tylko wybrane kampanie.

Raport prezentuje wyniki za 30 60 i 90 dni, aby dać pełny obraz skuteczności na poszczególnych urządzeniach.

Link: kliknij tutaj

2. Niestandardowe kolumny Google Ads

Drugim rozwiązaniem, które przygotowałem, są kolumny niestandardowe.
Ich celem jest porównanie kluczowych metryk: CPA oraz ROAS – według urządzeń

CPA i ROAS

M oznacza mobile (komórki)
D oznacza desktop (komputery)

Dzięki nim zobaczymy wyniki ROAS oraz CPA w jednej kolumnie dla obu typów urządzeń.
Kolumny można dodać zarówno na poziomie MCK, jak i na niższych poziomach np. kampanii lub grup reklam.

Formuła kolumny CPA M | D:

concat(to_text_with_precision(Cost.device(mobile) / Conversions_by_conv_time.device(mobile), 1), " | ", to_text_with_precision(Cost.device(desktop) / Conversions_by_conv_time.device(desktop), 1))

Formuła kolumny ROAS M | D:

concat(to_text_with_precision((Conversion_value_by_conv_time.device(mobile) / Cost.device(mobile)) * 100, 1), " | ", to_text_with_precision((Conversion_value_by_conv_time.device(desktop) / Cost.device(desktop)) * 100, 1))

Nie jesteś pewny, czy reklamy działają tak, jak powinny?

    Sprawdzę Twoje konto i przygotuję propozycję współpracy

    Szybki kontakt i konkretne informacje zwrotne

    📞 Telefon: 600 631 101 lub e-mail:


    Imię

    Adres e-mail

    Wiadomość

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *