DOŁĄCZ DO GRUPY
BEZPŁATNY AUDYT
SKRYPT PMAX
NEWSLETTER

Zaawansowane Google Ads

5,001 członków

Dołącz do naszej społeczności ekspertów Google Ads i zyskaj dostęp do zaawansowanych strategii, wsparcia specjalistów i inspirujących case studies.

Prywatna grupa - Tylko zatwierdzeni członkowie

Nie jesteś pewny, czy Twoje reklamy działają tak, jak powinny?

Umów się na bezpłatny audyt konta Google Ads

Profesjonalna analiza

Szybki kontakt i konkretne informacje zwrotne.

Analiza efektywności
Weryfikacja Strategii
Praktyczne rekomendacje
Propozycja współpracy

Chcesz lepiej zrozumieć działanie kampanii Performance Max?

PMax Channels Analyzer

Darmowy skrypt dla Google Ads

Analizuj wydatki i konwersje z poszczególnych kanałów w kampaniach Performance Max.

Podział na kanały
Szczegółowe statystyki
Łatwa instalacja
Automatyczne raporty

Zapisz się na newsletter i otrzymuj praktyczne porady oraz narzędzia, które usprawnią twoje konto reklamowe.

ROAS w Goolge Ads poniżej 300%?

Muszę przyznać, że spotykam to coraz częściej.
Tak dzisiaj wyglądają wyniki wielu małych i średnich e-sklepów, z którymi mam okazję rozmawiać.

Nawet Google w swoich prezentacjach wskazuje ROAS 300 – 400% jako rynkowy benchmark.
W obu przypadkach reklama spełnia warunek do przypisania konwersji.

przyczyny osłabienia sprzedaży

Co się stało, że szczególnie w ostatnich dwóch latach, widać wyraźne osłabienie sprzedaży w małych i średnich e-sklepach?

Moim zdaniem warto zwrócić uwagę na działania liderów rynkowych w poszczególnych kategoriach (co widać w sprawozdaniach finansowych), oraz na największych graczy np. Allegro.

Dlatego przygotowałem szybki przegląd działań Allegro:
Koszty marketingu vs przychody z ostatnich 5 lat.

Tylko w ciągu dwóch ostatnich lat Allegro podwoiło swoje wydatki na marketing, które wzrosły do: 1 mld 397 mln zł

Przypuszczam, że wydatki na reklamę online również się podwoiły.

Przychody vs koszty marketingu

Niespełnione obietnice = frustracja menedżera sklepu

Myślę, że nie przesadzę, jeśli powiem, że większość firm, z którymi rozmawiam, jest zniesmaczona albo wręcz zła na współpracę z obecnym partnerem ds. reklamy Google Ads.

Zazwyczaj wynika to ze sposobu pozyskania klienta.
Case studies prezentowały piękne wyniki ROAS i to budowało u klienta pewną nadzieję.

Problem w tym, że to miecz obosieczny.
Często obraca się przeciwko swojemu właścicielowi.

Szczególnie gdy początkowe obietnice okazują się zupełnie nieadekwatne do realiów rynkowych.

Zruzumienie rynku i aktualnej sytuacji

Analiza konkurencji i dużych graczy stała się, moim zdaniem, ważną częścią pracy specjalistów od reklamy. Opieranie się na danych ze sprawozdań finansowych konkurencji pozwala trochę lepiej zrozumieć rynek.

To z kolei daje większe szanse na podjęcie trafnych decyzji w Google Ads.
Na przykład: inwestować więcej i zaakceptować niższy ROAS…

Freelancer Google Ads z doświadczeniem w e-commerce

    Sprawdzę Twoje konto i przygotuję propozycję współpracy


    Możesz też zobaczyć moją pełną
    ofertę freelancera Google Ads

    📞 Telefon: 600 631 101 lub e-mail:


    Imię

    Adres e-mail

    Wiadomość

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *