Zarządzając reklamami w Google Ads, mamy do wyboru dwa główne typy ustalania stawek:
1) ręczne,
2) automatyczne.
W pierwszym przypadku może zdarzyć się, że ustawimy wyższą kwotę, niż planowaliśmy, np. 20 zł zamiast 2 zł. W tej sytuacji pomoże nam skrypt sprawdzający, czy stawki nie przekraczają ustalonych norm.
Jeśli chodzi o automatyczne strategie, to również może zdarzyć się, że stawki za słowa kluczowe będą zbyt wysokie. Średnie CPC w danym dniu może wynieść kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt złotych.
Przygotowałem skrypt, który co godzinę sprawdza, czy średnie CPC przekroczyło ustaloną normę. Jeśli tak, to otrzymamy wiadomość e-mail.
Harmonogram: co godzinę
Konfiguracja:
1. Utwórz etykietę i oznacz nią kampanie, które ma sprawdzać skrypt
2. Wprowadź treść etykiety do zmiennej CAMPAIGN_LABEL
3. Wprowadź swój e-mail do zmiennej EMAIL
4. Wprowadź maksymalną dopuszczalną wartość dla średniego CPC do zmiennej MAX_BID
Po więcej na temat Skryptów zapraszam na grupę FB:
https://www.facebook.com/groups/zaawansowane.google.ads
//Updated on 21.03.2020: Small code structure improvements /* Copyright 2020 Krzysztof Bycina, www.LiveAds.pl Licensed under the Apache License, Version 2.0 (the "License"); you may not use this file except in compliance with the License. You may obtain a copy of the License at http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0 Unless required by applicable law or agreed to in writing, software distributed under the License is distributed on an "AS IS" BASIS, WITHOUT WARRANTIES OR CONDITIONS OF ANY KIND, either express or implied. See the License for the specific language governing permissions and limitations under the License. */ // --------------------------------------- Configuration: var EMAIL = "ENTER YOUR EMAIL HERE"; var CAMPAIGN_LABEL = "ENTER THE CAMPAIGN LABEL HERE"; var MAX_BID = 5; // --------------------------------------- End of the configuration function main() { validateEmail(EMAIL); var emailData = findBadKeywords(); sendEmails(emailData); } function findBadKeywords() { var badKeywords = []; var campaigns = AdWordsApp .campaigns() .withCondition("LabelNames CONTAINS_ANY ['" + CAMPAIGN_LABEL + "']") .get(); while (campaigns.hasNext()) { var campaign = campaigns.next(); var keywords = campaign .keywords() .forDateRange('TODAY') .withCondition('Clicks > 0') .get(); while (keywords.hasNext()) { var keyword = keywords.next(); var stats = keyword.getStatsFor("TODAY"); var avgCPC = stats.getAverageCpc(); var kwName = keyword.getText(); var kwCampaignName = keyword.getCampaign(); var kwAdgroupName = keyword.getAdGroup(); //Check the average CPC for each keyword if (avgCPC > MAX_BID) { badKeywords.push(kwCampaignName.getName() + "\\" + kwAdgroupName.getName() + "\\" + kwName + ' has avg. CPC above the set maximum: ' + avgCPC); Logger.log(kwCampaignName.getName() + "\\" + kwAdgroupName.getName() + "\\" + kwName + ' has avg. CPC above the set maximum: ' + avgCPC); } } } return badKeywords; } function sendEmails(data) { if (data[0]) { MailApp.sendEmail(EMAIL, AdWordsApp.currentAccount().getName() + " has bids that don't meet your requirements.", 'Hi, \n\nPlease, check these keywords: \n\n' + data.join("\n")); } } function validateEmail(email) { var key = /^(([^<>()[\]\\.,;:\s@\"]+(\.[^<>()[\]\\.,;:\s@\"]+)*)|(\".+\"))@((\[[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\])|(([a-zA-Z\-0-9]+\.)+[a-zA-Z]{2,}))$/; if (key.test(email) === false) { throw new Error('You must enter a valid email address to run the script.'); } }